torsdag 17 oktober 2013

flowers flowers lots of flowers

Hihihi kommer ni ihåg ICQ gubben?? Jag älskar honom! Jag och en kompis brukade skicka hans länkar via msn på gymnasiet och aaasgarva åt alla videos. så rolig! 



Men det var inte ICQ gubben jag ville prata om utan min förmåga att döda alla blommor jag får! 
Jag har absolut inga gröna fingrar och jag kan inte mycket om blommor men jag försöker. Jag försöker läsa på och ta hand om mina blommor men det blir alltid fel. Mitt största problem är Orchideor och Rosor.



Jättefina blommor! Och oftast är det de här blommorna man får i present. Jag lyckas tyvärr aldrig hålla de vid liv längre än två veckor. Varför? :(  Jag vet att rosor gillar och ha det trångt och man ska vattna den rikligt.  Orchideor ska man låta torka ut ordentligt mellan vattningen, så ung en gång i veckan. Men det funkar inte! Jag har två Orchidea krukor där bara bladen är kvar. alltså inga blommor och det lär inte komma några nya heller :( ..

Vad göra? det här är så frusternde! den enda blomman som jag haft länge är min Novemberkaktus som jag har haft sen 2009 och den blommar varje år! :) Den är jag stolt över! 

Har ni några tips på vad jag ska göra? tacksam för alla tips! :)




Jag gillar Gerbera. 
Fin och lättskött blomma :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar